Hormoon Balans

Binnenkort, hormoonyoga. 

Ideaal als aanvulling op een gezonde voeding en leefstijl voor een balans in jouw hormonen.

natuurlijk eet je zo
hormoon balance

Herken je dit?

Jouw hormonen vliegen alle kanten op

Je sleept je zonder energie door de dag heen

Je hebt last van slaapproblemen

Je bent prikkelbaar, emotioneel of gewoon niet te genieten

Wil je graag:

Opstaan vol energie

Genieten van een goede nachtrust

Fluitend door jouw cyclus heen

Voelen wat jouw lijf nodig heeft

Weer vertrouwen hebben in je lijf, en jezelf sterker voelen

Purple and Pink Yoga Lady Square Laptop Sticker

Yoga is bewezen effectief:

Positief effect op het functioneren van je brein

Positief effect op de bloeddruk

Positief effect op de bloedsuikerspiegel

Positief effect op stress, depressieve gevoelens en angst.

Positief effect op het immuunsysteem

Positief effect op rugklachten, balans en flexibiliteit

Positief effect op slaapproblemen

Positief effect op chronische pijn en migraine

Wil jij op een positieve manier met jouw gezondheid bezig zijn? Meld je dan aan.

Hoe ziet het hormoon balans traject eruit?

Fase 1

De winter,
jouw menstruatiefase.

In deze fase is het belangrijk rust te nemen. Dit is dus een hele rustige yogales, die je zelf tijdens een heftige menstruatie kunt volgen.

Fase 2

De lente,
jouw folliculaire fase.

Je krijgt weer meer energie! Dit is het moment voor een intensievere yogales.

Fase 3

De zomer,
jouw ovulatie. 

Je hebt nog meer energie, en zit lekkerder in jouw vel.
Dit is het moment voor een krachtige yogales.

Fase 4

De herfst,
jouw lutale fase.

Jouw energie daalt, en misschien heb je ook last van PMS klachten. Een rustige yogales past hier goed bij.

Ervaringen

Inmiddels ben ik twee weken bezig met mijn afgestemde voedingsplan. Natuurlijk eet je zo en het resultaat is nu al bizar: - Ik word weer voor 8 uur wakker - Heb energie om te sporten - Ben 4.5 kilo kwijt - Herken m’n buik niet meer terug: Het was een ballon en kon m’n broeken niet dicht. Nu nagenoeg plat. - Ik ben iets minder emotioneel omdat mijn hormonen weer in balans zijn.

Anne

Bij Amélie kreeg ik handvaten om niet alleen mijn eetpatroon maar ook mijn leefpatroon om te gooien en liefde te creëren in mijn eigen lijf.

Hanneke

Lieve Amélie, ik ben blij met jou als therapeut, je helpt en ondersteunt en bemoedigd om door te gaan als het even tegen zit. Met de Facebook groep kan ik mijn menu's uitbreiden of aan passen en heb ik een lekkere maaltijd, zonder honger. Blij met het resultaat!

Agnes

Veelgestelde vragen

Het hormoon balans traject is nog in de ontwikkelingsfase. Laat weten dat je interesse hebt, en ik laat het weten zodra je hiermee kunt starten. 

Jazeker! De lessen zijn afgestemd op de menstruatiecyclus, maar zijn op elk moment te volgen. Yoga heeft ook effect op andere hormonen, zoals stresshormonen en insuline.
Je kan dan de les kiezen die het beste bij jouw energieniveau past.

Het voordeel van yoga is dat je het overal kunt doen. Een yogamatje, of een sportmatje is fijn om te gebruiken. Verder kleding die lekker zit, je kan zelfs yoga in jouw huispak doen. 

Dit is een kort traject, om jou kennis te laten maken met hormoonyoga. Daarom duurt dit traject één cyclus, 4 weken. Je kunt de lessen natuurlijk zo vaak doen, of herhalen als je zelf wilt. Zo ontdek je welke soort yoga bij jou past, en zal je zien dat het steeds beter gaat.

De yogalessen zijn zo gemaakt dat iedereen mee kan doen op haar eigen niveau. Bij yoga gaat het niet over presteren, maar om binnen jouw mogelijkheden op een gezonde manier bezig te zijn.  Neem bij twijfel over jouw gezondheid altijd eerst contact op met jouw behandeld arts.

Tarief 

Workout Fitness Illustration Instagram Post
Scroll naar top